جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
تصاویر / آیین رونمایی از ویژه‌نامه «روحانیت و دفاع مقدس»

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی با تاکید بر ضرورت تبیین و معرفی نقش روحانیت در دفاع مقدس، گفت: ما به عنوان مرکز رسانه حوزه وظیفه خود دیدیم که به این عرصه ورود نموده و روشنگری کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رضا رستمی مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه، در آیین رونمایی از ویژه‌نامه «روحانیت و دفاع مقدس» با حضور شخصیت‌های حوزوی و جمعی از ایثارگران روحانی، به ایراد سخنانی پیرامون فرهنگ جهاد و شهادت و لزوم انتقال این مفاهیم به نسل جوان و نوجوان پرداخت.

ببینید:

تصاویر آیین رونمایی از ویژه‌نامه «روحانیت و دفاع مقدس» در مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه

مدیر مسئول هفته نامه افق حوزه با قرائت آیه ۷۴ سوره نساء « فَلْیُقَاتِلْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ الَّذِینَ یَشْرُونَ الْحَیَاةَ الدُّنْیَا بِالْآخِرَةِ ۚ وَمَنْ یُقَاتِلْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَیُقْتَلْ أَوْ یَغْلِبْ فَسَوْفَ نُؤْتِیهِ أَجْرًا عَظِیمًا» و با اشاره به حکمت شماره ۳۱ نهج‌البلاغه امیرالمومنین (ع)، این آیات و روایات را نشان‌دهنده عمق نگاه دین به جهاد و شهادت دانست.

وی با بیان اینکه این نگاه عمیق توسط علمای اعلام در قرون متوالی به بدنه جامعه تزریق شد، افزود: این مسئله توسط امام راحل (ره) به اوج خود رسید که ایشان توانست رویداد بزرگ انقلاب را به وجود بیاورد و سپس این نگاه عمیق را در طول دفاع مقدس امتداد بدهد. در غیر این صورت و با نگاه محاسباتی عقل‌های حسابگر طبیعتاً رزمندگان ما در جبهه دفاع مقدس مغلوب بودند، اما با نگاه عمیق دینی که یکی از ارکان ایمان را جهاد و این نگاه قرار داده در صورت غالب شدن بر دشمن و یا شهید شدن، در هر دو حالت پیروزیم؛ این تفکر باعث کنار رفتن هراس‌ها و حرکت در مسیر الهی می‌شود.

رسانه حوزه تبیین نقش روحانیت در دفاع مقدس را وظیفه می داند

مدیر مسئول خبرگزاری حوزه با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم انتقال مفاهیم عمیق دینی به نسل جوان و نوجوان، خاطرنشان کرد: جدای از تمامی چالش‌ها با دشمنان، به وجود آمدن تفاوت نسلی یکی از چالش‌های مهمی است که جبهه انقلاب با آن مواجه است.

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه با بیان اینکه یکی از خصوصیات مهم نسل جدید این است که دارای بهره هوش استدلالی بالا و هوش عاطفی پایین است، افزود: سرعت ذهنی نسل جدید در فهم استدلال‌ها بالاست، ولی کمتر می‌تواند عواطف خود را مدیریت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی با تاکید بر اینکه دشمن درک کرده که راه نفوذ به ذهن نسل جدید ما از راه عواطف آنهاست، گفت: غربی‌ها بر همین اساس با استفاده از ابزارهای فیلم‌ و بخصوص بازی تلاش می‌کنند نگاه فکری خود را به اذهان نسل جدید ما تزریق نمایند.

وی با اشاره به اینکه نیاز است تا مطالب را از دریچه ورود فکری متناسب نسل جدید منتقل کنیم، افزود: رسانه یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار و راه رسیدن به ذهن نسل z در زبان غربی و نسل اسپند در ترجمه داخلی ما است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی با بیان اینکه ما باید معارف دینی و بخصوص مصادیق این معارف که انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سرشار از آنها بود را در قالب های رسانه ای تزریق کنیم، افزود: در سال‌های اخیر شبهات زیادی مطرح بود که گویا حوزه علمیه نقشی در دفاع مقدس نداشته است، لذا ما به عنوان مرکز رسانه حوزه وظیفه خود دیدیم که در این عرصه ورود نموده و روشنگری کنیم.

رسانه حوزه تبیین نقش روحانیت در دفاع مقدس را وظیفه می داند

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha